Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2016

ΕΡΕΥΝΑ ATHENS TRANSPORT 2016.


 Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ.









  • Το Μετρό παραμένει το μέσο που συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη βαθμολογία στην αξιολόγηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας από τους αναγνώστες του Athens Transport.
  • Τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ είναι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τα μέσα με τις χαμηλότερες βαθμολογίες, σημειώνοντας όμως σημαντική βελτίωση σε σχέση με πέρυσι.
Περισσότερα από 770 άτομα έλαβαν μέρος στην μεγάλη έρευνα του Athens Transport για το 2016. Όπως κάθε χρονιά, κύριο μέρος της έρευνας αποτελεί η βαθμολόγηση όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Προκειμένου η αξιολόγηση κάθε μέσου να γίνει από τους χρήστες του, η βαθμολόγηση ήταν δυνατή μόνο για όσους απάντησαν πως τον τελευταίο χρόνο χρησιμοποίησαν το μέσο αυτό περισσότερες από 2 φορές. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να βαθμολογήσουν κάθε μέσο, σύμφωνα με μία σειρά 10 κριτηρίων:
  1. Συχνότητα δρομολογίων (αναμονή σε στάσεις και σταθμούς)
  2. Ωράριο λειτουργίας
  3. Ταχύτητα μετακίνησης
  4. Συνθήκες μετακίνησης
  5. Καθαριότητα και αρτιότητα των στάσεων και σταθμών
  6. Καθαριότητα και αρτιότητα των οχημάτων και συρμών
  7. Συμπεριφορά και επαγγελματισμός του προσωπικού
  8. Αίσθηση ασφάλειας
  9. Ενημέρωση και πληροφόρηση επιβατών
  10. Σχέση ποιότητας υπηρεσίας/τιμής (value for money)
Από τις απαντήσεις, προέκυψε ότι τα ποσοστά των συμμετεχόντων που χρησιμοποίησαν το κάθε μέσο πάνω από δύο φορές τον τελευταίο χρόνο έχουν ως εξής:
  • Μετρό (γραμμές 2 και 3): 97,2%
  • Λεωφορεία και Τρόλεϊ: 92,3%
  • ΗΣΑΠ: 88,5%
  • Τραμ: 47,6%
  • Προαστιακός: 44,1%
Ο υπολογισμός της γενικής βαθμολογίας του κάθε μέσου για το 2016 έγινε μέσω της εξαγωγής του σταθμισμένου μέσου όρου. Για  τον υπολογισμό, χρησιμοποιήθηκαν συντελεστές βαρύτητας για κάθε κριτήριο αξιολόγησης, με βάση τα αποτελέσματα προκαταρκτικής έρευνας που έγινε νωρίτερα τον Οκτώβριο. Με λίγα λόγια, κάθε κριτήριο αξιολόγησης έχει διαφορετική βαρύτητα στον υπολογισμό της γενικής βαθμολογίας, ανάλογα με το πόσο σημαντικό το θεωρούν οι επιβάτες των μέσων. Έτσι, πιο μεγάλη βαρύτητα έχει η συχνότητα των δρομολογίων, και μικρότερη βαρύτητα η καθαριότητα και αρτιότητα των στάσεων και σταθμών.