Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016

ΣΤΑ 13  ΕΤΗ Η ΜΕΣΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΤΗΣ<<ΟΣΥ>>.ΣΤΑ 14 ΕΤΗ ΤΩΝ ΤΡΟΛΕΪ.


Αναγκαίος, παρά ποτέ, χαρακτηρίζεται ο εκσυγχρονισμός του στόλου της εταιρείας «οσυ>>


η οποία αποτελεί την συγχώνευση των πρώην ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ.

Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προανήγγειλε τη προμήθεια 500 νέων λεωφορείων, η οποία,
 εφόσον υλοποιηθεί, θα αποτελέσει σημαντικό βήμα αναβάθμισης της ποιότητας των υπηρεσιών των 
«Οδικών Συγκοινωνιών».
Ωστόσο, ακόμα και εάν προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, τα πρώτα λεωφορεία θα παραληφθούν και κυκλοφορήσουν
 μετά από αρκετά χρόνια, αφού οι δημόσιοι διαγωνισμού χρειάζονται αρκετά χρόνια, ώσπου να ολοκληρωθούν. 
Οπότε, στο μεσοδιάστημα απαιτούνται ενέργειες βέλτιστης διαχείρισης του υπάρχοντος στόλου.  
Στο τέλος του 2015, η «ΟΣΥ» διέθετε στόλο 2.031 θερμικών οχημάτων - λεωφορείων, 
μέσης ηλικίας 12,8 ετών περίπου και 356 ηλεκτροκίνητων οχημάτων – τρόλεϊ, μέσης ηλικίας 13,8 ετών περίπου.
Ο στόλος των λεωφορείων έχει ως εξής:
-230 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι [Χρονολογίας κτήσεως 1993-1994 & 1996],
-876 οχήματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙ [Χρονολογίας κτήσεως 1998-2002],
-401 οχήματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ [Χρονολογίας κτήσεως 2004-2005],
-220 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙV [Χρονολογίας κτήσεως 2009],
-100 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO V [Χρονολογίας κτήσεως 2009-2010],
-4 διώροφα οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO V [Χρονολογίας κτήσεως 2011],
-200 οχήματα φυσικού αερίου νέας τεχνολογίας EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicles) 
[Χρονολογίας κτήσεως 2010].
Από το σύνολο των 876 οχημάτων τεχνολογίας EURO II, τα 290 οχήματα είναι φυσικού αερίου, 
ενώ από το σύνολο των 401 οχημάτων τεχνολογίας EURO III, τα 120 οχήματα είναι φυσικού αερίου, 
γεγονός που σημαίνει ότι η ΟΣΥ διαθέτει 610 οχήματα φυσικού αερίου.
Συνοπτικά, για τα λεωφορεία το 43,1% είναι Euro 2, 
δηλαδή κτήσεως 1998 – 2002 και το 19,8% Euro 3, κτήσεως 2004 – 2005, 
καταδεικνύοντας τις άμεσες ανάγκες για ανανέωση.
Σήμερα, τουλάχιστον 500 λεωφορεία παραμένουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια,
 ενώ όχι αμελητέα ποσότητα που βρίσκεται σε κυκλοφορία, 
είτε παρουσιάζει σοβαρές μηχανικές βλάβες, είτε σπανιότερα αυτοαναφλέγεται.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν εργαζόμενοι, κονδύλια για ανταλλακτικά δεν υπάρχουν,
 ενώ τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς προμηθευτές ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ.
 Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορήσουν περισσότερα από 1.300 λεωφορεία,
 καθώς δεν επαρκεί, τόσο ο υφιστάμενος αριθμός οδηγών, όσο και λεωφορείων.
Ο στόλος των τρόλεϊ
-102 οχήματα σειράς 6000 και χρονολογίας κτήσεως 1999-2000,
-112 οχήματα σειράς 7000 και χρονολογίας κτήσεως 1999-2000,
-91 οχήματα σειράς 8000 και χρονολογίας κτήσεως 2003-2004,
-51 οχήματα σειράς 9000 και χρονολογίας κτήσεως 2004.
Από τα ανωτέρω στοιχεία, καθίσταται προφανές ότι αντίστοιχες ανάγκες για ανανέωση του στόλου υπάρχουν και στα τρόλεϊ
  •