Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016

Παροπλισμένα λεωφορεία με συστήματα… τηλεματικής








Ακόμα και σε παροπλισμένα λεωφορεία,
τα οποία έχουν αποχαρακτηριστεί και δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να ξανακυκλοφορήσουν στους δρόμους, έχουν τοποθετηθεί συστήματα τηλεματικής και νέα ακυρωτικά μηχανήματα εν όψει της έναρξης λειτουργίας του «έξυπνου» εισιτηρίου από τη νέα χρονιά.
Αυτό καταγγέλλει ο πρόεδρος των τεχνιτών του ΟΑΣΑ, Αποστόλης Ραυτόπουλος, ο οποίος προσθέτει ότι μέχρι τώρα σύστημα τηλεματικής έχουν 196 αποχαρακτηρισμένα οχήματα: «Πρόκειται για σκάνδαλο. Ηδη μαζεύουμε όλα τα στοιχεία προκειμένου να τα πάμε στον εισαγγελέα. Και δεν είναι μόνο οι οθόνες της τηλεματικής. Ηδη έχουν αρχίσει να τοποθετούνται σε ακινητοποιημένα οχήματα και νέα συστήματα ακύρωσης εισιτηρίων».
Υπενθυμίζεται ότι οι όροι της σύμβασης της τηλεματικής που είχε υπογραφεί το 2014 προέβλεπαν την τοποθέτηση οθονών σε 1.750 θερμικά λεωφορεία και 250 τρόλεϊ και δεν αναδιαμορφώθηκαν σύμφωνα με τις διαφοροποιημένες συγκοινωνιακές ανάγκες της Αττικής.
 
Καμία πρόβλεψη
Συνδικαλιστές υποστηρίζουν ότι δεν υπήρξε πρόβλεψη για αντιστοίχηση συστημάτων με τα κυκλοφορούντα οχήματα παρότι από το 2009 το συγκοινωνιακό έργο έχει περικοπεί κατά περίπου 40% και λόγω μη αντικατάστασης των οχημάτων πολλά έχουν παροπλιστεί. Αποτέλεσμα είναι στους δρόμους να βγαίνουν καθημερινά λιγότερα από 1.300 οχήματα, εκ των οποίων τα 1.055 είναι λεωφορεία.
Ωστόσο οι όροι της σύμβασης ήταν συγκεκριμένοι και, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, στις περιπτώσεις του ΕΣΠΑ το πλαίσιο είναι ιδιαίτερα αυστηρό για να αλλάξει.
Αρχικά είχε γίνει προσπάθεια να καθυστερήσει η τοποθέτηση των τελευταίων 144 συστημάτων, ώστε να εντοπιστούν επισκευάσιμα οχήματα. Τελικά φαίνεται ότι δεν βρέθηκαν και οι ανάδοχοι τοποθέτησαν συστήματα τηλεματικής και στα αποχαρακτηρισμένα λεωφορεία.